Tuesday, November 20, 2012

WHAT'S IN MY BAG?

Most of us carry a handbag.. ke mana sahaja.. ( yeah..only ladies ya..hahaha).. itulah nk letak handphone.. purse.. name cards.. touch-ups bag..buku bank.. medical card.. keys..bla bla bla..so this entry is just for fun.. there is no other intention.. so anybady who wants to share "what's in your bag?" pls email to me ya.. we share each other stuff.. ok.. let's begin..

First.. this is my handbag...I just love this bag.. bkn sbb Gwyneth Paltrow jd ambassador ye.. well.. i just fall in love at the 1st sight.. (ayattt bajeet abes).. So jom korek2..ape ade di dalam.. =)



Hello Madison!


Jeng! Jeng! Jeng!


My coin purse.. Kaching!


My purse.. terangkat bkn sbb byk duit pon.. tp byk card segalam mcm card..hahaha


Make-up/Touch-up Pouch Bag.. You can get these type of bags di BEGBERRY..mmg byk pilihan yg awesome! 


Tu dia kesemakan yg makin jelas..hahaha


Dan segala mak nenek yg ade.. 
  1. Revlon PhotoReady in Natural Och re..this is my fav. thang!!.. glide smoothly on your face, sng nk blend and akn jd sgt superb if pkai dgn Revlon PhotoReady primer.usually I use primer on weekends..klu pg ofis I prefer bare skin dgn eyeliner & lipbalm sheer color..simple n fast!
  2. Revlon Pressed Powder in Medium..this is totally oil control..if nak matte finish.. tap a brush on it..and dab on ur face.. mmg matte! =)
  3. Ronasutra Mineral Powder in Natural Buff.. in mmg fav. all time!..mmg beli saje..bawa saje bedak ni.. very fine powder and tak cakey.. natural finish yg awesome!plus ade SPF yg tinggi.. this powder habis dulu dr Revlon..but nowadays I use them alternately.. Revlon sng sbb tepek je pakai sponge.. Ronasutra kene pakai Kabuki brush .
  4. SilkyGirl Blusher in Dune Rose...i love how it create a healthy cheeks..hahaha ade ke healthy cheeks? ade kot.. usually I apply using my fingers / angle brush.. it is fair enough to say a cheap blusher that works moderately.. besides I don't envy overdone cheeks.. mcm badut nnt ghopenye..
  5. Revlon Colorstay Eyeshadow in Copper Spice.. I seldom use eyeshadow during office hour.. It is just isn't my thing.. not because I don't like it..but I think it is just I would look overdone with eyeshadow.. I prefer eyeliner.. BUT.. I will use this on weekends.. jalan2 dgn hubby.. shopping2.. lunch ke.. I will apply this.. It is more to earth color.. safety first... kalau tak berani pakai biru..hijau..pink...pakai la earth colours.. takla npk pelik..(for amateurs la..yg expert lain ceghitenye yg striking pn npk cun..pling penting terror matching n blending)
  6. Maybelline Eye Color Palette in Mocha Brown.. the quality does pay off with the price.. but I found it hard to blend especially the highlighter.. mcm debu skit..and glitters nye akan berterabur kt pipi..sigh~ hate that..kene bersih kn pki fan brush..but the deep colour..mcm ade purple hue..that one mmg saya sgt suke.. blh buat eyeliner juga.. klu smokey eyes just tambah this colour..mmg superb! this palette sllunya I pakai for night event..pg mkn mlm ke.. ade majlis ke.. blhla mcm outstanding skte..yok yo ooo



dan tu dia...kesepahan kedua...hahaha
  1. Proof 10 Lip Tint from Etude House..mmg daily use la.. tp sblm tu I guna lip balm dulu..klu tak nnt bibir kering..since lip tint lbh kepada memberi warna.. nak tahu knp I suke lip tint?.. sbb ini npk lbh natural..and colour lbh terang skit dr lip balm.. npkla healthy lips.. (did I repeat healthy mora than 3 times??..hahaha.. 
  2. Elite BB Mascara.. this reminds me of Maybelline mascara yg modelnya Zhang Zi Yi tu.. sbb brushnye comel..cenonet je..so eyelash yg kecik2..halus2..pendek2..mmg kne mascara ni blh coat.. hasilnya.. barbie doll's eyes =).. 
  3. Smudge and eyeliner brush (2 in 1)..this brush I beli from AVON sbb i beli eyeliner.. so dpt la RM9.90.. Bulunye halus and mmg senang nk blend eyeshadow.. so practical..tak pyh bwk byk2 brush.. murah tp..sgt bagus..myb sbb PWP kot..tu yg murah..
  4. AVON eyeliner (Black & Brown).. these are my staple.. sbb sy mmg suke pakai eyeliner.. mmg dh habit..hahaha..tp jgn la line ghope zombie..skit2 sudey..buat penyeri muka.. org lain lipstick jd penyeri..tp I..I pilih eyeliner..sbb I tak brp suke lipstick.. Lip balm and lip tint are way better =)
  5. ROHTO Tear Drops..since I pakai contact lense (hard lense) so.. mmg perlu lah bnda alah ni.. tp disebabkn I pkai RGP lense.. tak titis pn xpe sebenarnya.. tp stdla..keje dlm aircond..mata kering tak syok..
  6. ZA Wide Eye mascara..you can read  the review HERE.. this is totally ..totally..totally..undeniably ..a wide eye mascara.. mata jg galak..comb brush nye mmg unik...I really love this.. jatuh cinta.. =)
  7. Angle brush... this is also called as emergency brush.. sapu blusher blh..sapu bedak blh.. bersihkan bedak pn boleh... highlight hidung..dahi..pipi..semuala..but just make sure.. gosok atas tisu setiap kali penggunaan..if not..mmg rojak la jdnye..hahaha
  8. Revlon ColourBurst Lipstick in Soft Nude 070... this is the only.. I mean in the make up bag ..inilah satu2nye lipstick.. i like the color..very natural.. cntik bile pakai dgn lip tint.. akan jd pink creamy.. nice.. so.. blh pakai day n night..settle!
  9. sharpener..what on earth?? knp perlu ade sharpener ni.. sbb kdg2 I pakai pencil eyeliner..so this is a must..hehehe
  10. Clarins Lip Balm.. speechless..yg ni..mmg terbaik.. very moisturizing..simply the best..dh pakai byk lip balm..this one I give 5/5 =)


Dan barang merepek yg terakhir...

  1. NIVEA Intensive Moisture Serum SPF25 PA+++.. ini sbnrnya baru beli last month..lotion sy bertukar2 jenis..sy gatal nk cube..so this one mmg sesuai mcm sy yg keje duduk dlm aircond.. tgn kering.. mse beli ni promotion price kat WATSON.. 
  2. TAB Tathion.. ini I beli dari kwan dlm FB.. Beauty's Corner..Watie namenye..such a lovely lady.. so far Tab ni serasi dgn I and tak mendtgkn masalah..yg bagusnya Tab ini diperbuat dari reduced Glutathione..so mmg bagus utk anti-aging..(I will explain more on Gluatathione in next post ya!).. I mmg ade mslh kuku..so lepas mkn Tab ni..kuku i jd elok..maklumla byk buat kerja2 rumah.. Anyway,.Watie ni jual TABITA Skincare..and she will guide you smpai you satisfied.. =) 
  3. and of course..FELINNA Beauty InchLoss Lotion.. after meal..sapu je kat perut.. so takla nampak buncit..hahaha =) lgpn baunye harum..xla org kata " Eh..sakit perut eh..bau minyak angin ni.."..Oh My God..hahahaha

Itu sahaj what's in my bag? =).. anybody who wants to share what's in your bag ..please do so..email kat I k.. =) miss.siti@yahoo.com... I akan share in my blog the best "what's in my bag?".. Daaaa 

No comments:

Post a Comment