Saturday, February 16, 2013

FAKTA BUKAN AUTA : Apa Yang Anda Perlu Tahu Tentang Tabita Skincare Yang ASLI





Salam Lovelies and Hi.. Good morning.. Sekarang ni all of you tgh dibuai mimpi..but I am still awake..well.. just nk buat post yang tak berapa nak penting ni..hahaha.. Well they are a lot of questions..emails.. tny about Tabita Skincare..Alhamdulillah..Love u all Lovelies.. I never thought you as a burden..In fact I sgt happy bile u all PM i..email..tanya tentang products..well.. this post adalah..some of the questions yg ditanya oleh Lovelies.. So..I fikir..why not I jadikan 1 summary untuk lebih senang semua baca and digest.. Well let's begin our FAKTA BUKAN AUTA.. =) 

Anyway..saje je nak tambah ayat.. FAKTA = TRUE, BENAR.. AUTA = LIE, SALAH.. hehehe





  1. Tabita Skincara berasal dari Jakarta, Indonesia dan perusahaan turun - temurun. Bukan dari kilang yang membuat pengeluaran secara pukal (timbang kilo)
  2. Tabita Skincare diasaskan Ibu Dessy Damayanti yang berasal dari Medan dan tinggal di Bintaro
  3. Tabita Skincare ada 2 set, set exclusive dan set regular sahaja..repackaging adalah daripada effort distributor / reseller.
  4. Tabita Skinacare tidak mengeluarkan sebarang Set Trial atau Set Ekonomi
  5. Tabita Skincare menjual Loose Items, seperti Facial Soap, Smooth Lotion, Day Cream, Night Cream, Special Cream, Eye Cream,Vitamin E Serum, Vitamin E Gold Serum, Matte Foundation, Loose Powder, Body Scrub and Hand and Body Lotion
  6. Semua distributor Tabita Skincare di Malaysia di bawah pengurusan IBU LILY. Tiada yang berurusan terus dengan IBU DESSY DAMAYANTI.
  7. Hanya ada EMPAT (4) distributor dari Malaysia yang dilantik secara rasmi di bawah kebenaran IBU DESSY ..Di bawah mereka ada reseller dan dropshipper mereka tersendiri. 
  8. Peeling process adalah untuk memperbaharui kulit dan memperbaiki keadaan kulit yang terlalu expose pada kekotoran, terik matahari (kekusaman), pigmentasi, pemakaian mekap yg kerap dan penuaan..
  9. Tabita Skincare telah berada di pasaran lebih daripada 13 tahun
  10. Tabita Skincare TIDAK memberi kesan pemutihan yang melampau dan serta merta. Ia lebih kepada menyerlahkan warna asal kulit dan mencerahkan bahagian-bahagian tona yang tidak sekata
  11. Tabita Skincare memberi kesan seawal sebulan penggunaan bergantung kepada individu

I think that is all.. kot...? Hahaha..If ade lagi I tambah ye .. Anyway.. Hope this post will help you ..eh..bukan maksud tak payah tanya I.. I just suke2..tambah post kt blog I..hehehe.. Feel Free To Ask Any Questions ya.. Klu I balas lewat ..mksudnye I mmg ade kerja yang perlu diselesaikn.. In shaa Allah.. I akan balas dan bantu sebaik mungkin.. =)


No comments:

Post a Comment