Tuesday, February 5, 2013

Kesan-kesan penggunaan Tabita Skincare

Gambar Ihsan

Assalamualaikum Lovely Ladies.. and Hi.. =)
Today I nk share about kesan-kesan penggunaan Tabita Skincare. Tapi..bukan Tabita yang PELSU MELSU tu.. tapi yg ORIGINAL , ASLI dari Ibu Desy Damayanti..

Ada customer I yang not well aware tentang hal ni.. I minta maaf banyak-banyak Lovelies.. this week and last week banyak sangat I nak urus.. sorry.. I bkn nak bagi alasan..just nk inform all of you yang I ade certain things that I need to solve first.. harap all of you faham..

Ok la.. without further a due.. I nak list out kemungkinan-kemungkinan yang akan berlaku if you use my Tabita Skincare set

  1. Mild peeling : this may happen on 1st or 2nd week
  2. Small pimples : this may happen on 1 st or 2nd  week
  3. Reduce pimples : near to the 3rd or 4th week
  4. Kusam : on 3rd or 4th week since peeling process tgh berlaku dgn hebatnye..hehehe
  5. Pencerahan : berlaku pada 4th week onwards
  6.  Reduce large pores : this may happen on 5th week onwards..

But...hahaha there’s a but.. it depends on skin type .. ada yg mengalami process renewal yang cepat.. ada jugak yang lambat.. Macam yg mmg everyday guna make-ups mcm foundation and 2 way cake.. process peeling tu agak lame.. since everyday we put so much thing on our face.. so.. dead skin cells mmg lbh byk.. dead skin cells ni bkn shaja kulit mati.. tapi ade dirt yg kite tak dpt nk bersihkan.. yg melekat kat our pores.. =)


My advices / tips..... =)
  1.  just do it.. you don’t have to count the days..hehehe.. sbb nnt asyik dok belek2 muka kt cermin.. dah tak best..
  2.  jgn selalu sentuh muka dgn bare hands..sbb tgn kite banyak bacteria.. and make sure tgn kite sentiasa bersih
  3. tukar sarung bantal and towel every week or per 2 weeks.. ape2 pn kebersihan itu penting kan..?
  4. bile dh mula peeling tu..jgn gatal2 nk tarik kulit yg peel tu..walaupun tak sakit (mmg tak sakit sbb bentuknye mcm daki2 je...hehehe)
  5. please handle your face gently..jgn gosok muka mcm gosok periuk lak..heheheh muka kan kulitnye lembut dan fragile.. mudah luka..and mudah kendur..so be gentle ya..
  6. drink plenty of water..at least 2.5 litres.. if you pakai product beribu sekalipon and pg facial every week.. your face takkn ade byk perubahan.. air adalah pelarut universal..dan juga mobile ke seluruh badan kita.. elemen detox paling murah adalah air.. so minumlah air (bkn air manis ya.. hehehe)
  7.  amikla supplement yg mengandungi vitamin C, B, A dan E =) yg amat bagus utk kulit. Di sini saya galakkan pengambilan Felinna PMCVC sbb mengandungi vitamin C yang active, pure marine collagen yg tinggi ketulenannye ser ta glutathione (sejenis amino acids dari protein) yg membantu mencerahkan kulit, memperbaiki cell2 tisu kulit, menggalakkan pembentukan collagen, mengurangkan kedut, membasmi jeragat dan jerawat..dan sebagainye.. =)
  8.  rajin mencuci mekap sebelum tidur dan mandi..selain utk kebersihan..ia mengurangkan stress. Stress boleh mempengaruhi kulit.. klu stress mmgla cepat naik macam2..hehehe
  9. Penggunaan serum dan eye cream memberi kebaikan yang berganda.. mata yang fresh dan tiada kedut.. kulit yg smooth dan tidak berkedut apabila kering
  10. Untuk yang Muslimah.. berdoalah agar kita diberi kesihatan yang baik.. supaya kita mudah beribadat..wajah yang cantik dgn niat untuk tatapan suami..dan bukan utk bermegah-megah. Bersihkan hati dari segala hasad dengki, niat yang tidak baik.. In shaa Allah..kebaikan yg kita tanam dalam hati..akan menjadikan wajah kita lebih tenang... =)

3 comments:

  1. Saya dah pakai tabita dekat 3 minggu mmng ade pengelupasan, tapi ada juga tompok2 putih, adakah ia nya panau atau kulit saya belum rata pemutihan nya, boleh hilang ke eemua tompok2 putih tu? Saya sangat risau la,

    ReplyDelete
  2. Saya dah pakai tabita dekat 3 minggu mmng ade pengelupasan, tapi ada juga tompok2 putih, adakah ia nya panau atau kulit saya belum rata pemutihan nya, boleh hilang ke eemua tompok2 putih tu? Saya sangat risau la,

    ReplyDelete